STAŇTE SE SOUČÁSTÍ UDRUMI
Chcete se stát součástí našeho průkopnického udržitelného tržiště? Tady si přečtete vše, co to obnáší.
JSTE SI JISTI NAŠIMI HODNOTAMI? TAK HURÁ ROVNOU K REGISTRACI NA KONCI STRÁNKY
UDRUMI neboli udržitelná, ruční a místní tvorba je tržištěm budoucnosti. Myslíme na naši planetu, podporu místní ekonomiky a na tvůrce samotné. Na UDRUMI cheme nakupujícím ušetřit čas zjišťováním, která značka je udržitelná. Děláme proto tento krok za ně. To znamená, že zájemci o prodej musí být z naší strany nejprve schválení.
Vážíme si péče, úsilí a energie, kterou vnášíte do výtvorů, které vznikají pod Vašima rukama, šetrně a od srdce. A vidíme, jak obrovsky je konzumní komerční svět nešetrný a pro planetu zhoubný. Chceme nákupní chování změnit spolu s Vámi!
Jaká jsou kritéria pro přijetí?
- Vaše tvorba je udržitelná. Použité materiály, výrobní postupy a obaly jsou šetrné k přírodě.
- Vaše tvorba je ruční a autorská. Většina výroby je manuální, s použitím strojové výroby jen tam, kde je to nezbytné.
- Váš výrobní proces probíhá na území Čech a Slovenska. Materiály jsou v rámci možností koupené co nejblíže k domovu.
- Váš design a prezentace jsou kvalitní a propracované. Chceme nabízet poctivé a přírodní, ale i krásné produkty.
Udržitelnost – jak ji vnímáme na UDRUMI?
Abychom lépe vám tvůrcům vysvětlili, co vnímáme pod pojmem udržitelnost a jaké produkty na UDRUMI chceme nabízet zákazníkům, vytvořili jsme stránku “Udržitelné materiály” a pdf brožuru s názvem “Brožura pro tvůrce – udržitelné materiály a certifikace“.
Jedná se o komplexní brožuru s informacemi o zásadách UDRUMI, rozcestníkem materiálů a informacemi o certifikacích jako jsou GOTS, Naturland, FSC, RWS a jiné.
Jaké jsou podmínky spolupráce?
Jako každá firma máme obchodní podmínky. Ty ale nepokrývají pro nás neméně důležité téma a komunitních zásad. Mrkněte, jestli s vámi souzní, ať máme jistotu, že jsme na stejné vlně.
Kolik to stojí?
UDRUMI funguje na bázi provizního prodeje. Z každého prodeje zůstane v kasičce UDRUMI 25% ceny výrobku (bez poštovného). Provize pro vás zůstane nezměněná i poté, co se staneme plátci DPH.
Zároveň při vstupu značky vybíráme jednorázový poplatek 5000 Kč. Ten bude použitý pro marketingové účely. Máme produktové reklamy na sociálních sítích i Google, a s každým příchozím tvůrcem tak náklady narůstají.
O penězích se mluví málo, a my to chceme změnit, protože mezi naše hodnoty patří i transparentnost. Odkrýváme tedy celý projekt a na cokoliv dalšího se nás ptejte.
Proč provizní prodej?
Věříme, že je férový, jelikož se stejné procento vztahuje na všechny tvůrce. Také věříme, že fungování projektu na bázi výdělku jen z uskutečněných transakcí je nejlepším ukazatelem jeho finančního zdraví. Vydělává se jen tehdy, když se prodává. A vy nic neriskujete.
Proč 25%?
Porovnali jsme provize již fungujících online tržišť s ruční tvorbou a kamenných obchodů zabývajících se jejich prodejem. Přihlédli jsme přitom k tomu, že naše tržiště umožňuje prodej jen určitému typu značek. Nepůjde tedy o prodej na bázi kvantity, ale kvality. Také jsme si stanovili, že dokud to bude možné, chceme projekt financovat a rozvíjet z vlastních zdrojů. Tedy z toho, co máme našetřeno a toho, co projekt vydělá, bez vnějšího financování. To znamená, že z provize potřebujeme pokrýt tyto náklady:
- Pravidelná propagace UDRUMI tržiště a jeho tvůrců skrz marketingové a PR aktivity
- Správa sociálních sítí
- Tvorba blogu
- Proplacení investic v řádu 2 milionů, které byly k založení nutné (vlastní web, grafika, právník, daňový poradce)
- Opakované výdaje (hosting, SSL certifikát, doména, platební brána)
- Daně
- Vzdělávání týmu
- Finanční ohodnocení za práci lidí, kteří se na fungování UDRUMI podílejí
- Investice do dalšího rozvoje projektu (zlepšení platformy, rozšíření týmu, spolupráce s dalšími projekty a médii)